Ubezpieczenia (Product recall)
Ubezpieczenie kosztów wycofania produktu z rynku (Product recall)
Ubezpieczenie Product Recall jest uruchamiane w przypadku akcji wycofywania produktu z rynku. Wycofanie może być dobrowolne bazując na własnych informacjach/badaniach lub przymusowe na podstawie stosownych decyzji uprawnionych organów administracji państwowej. Decyzja o podjęciu akcji wycofywania produktu z rynku podejmowana jest dla produktów niebezpiecznych stanowiących zagrożenie dla zdrowia, życia lub bezpieczeństwa konsumenta lub innej osoby.
W ramach ubezpieczenia Ubezpieczyciel ponosi koszty związane z wycofywanym produktem w zakresie:
- kampanii informacyjnej,
- śledzenia,
- sortowania,
- transportu,
- składowania,
- utylizacji,
- nadgodzin,
- dodatkowego zatrudnienia,
- zakwaterowania.
Zakres terytorialny może obejmować cały świat.
Zalety
W ramach strategii rozwoju działalności i dążenia do kompleksowej obsługi Naszych klientów, rozszerzyliśmy usługi o doradztwo w zakresie ubezpieczeń.
Dlaczego uważamy że ubezpieczenia są bardzo istotne:
Powód 1
Postępująca globalizacja - zwiększony import części składowych i surowców może stwarzać problemy w zapewnieniu bezpieczeństwa produktów.
Powód 2
Rządowy nadzór jest coraz silniejszy a przepisy prawne coraz bardziej złożone - regulacja bezpieczeństwa produktów w Unii Europejskiej oraz w poszczególnych krajach jest skomplikowana i różnorodna. Co jest dozwolone w jednym kraju może być niezgodne z prawem w innym.
Powód 3
Moc konsumentów - zdolność konsumentów poprzez dostęp do informacji o potencjalnych problemy z produktami rozwija się bardzo szybko dzięki www, aplikacjom do telefonów komórkowych i social media.
Powód 4
Proces zarządzania ryzykiem - opóźnione lub niewłaściwe wycofanie produktu może kosztować firmę
z jednej strony ogromne nakłady finansowe, z drugiej ogromne nakłady organizacyjne, czy firma jest przygotowana na takie koszty? Często jesteśmy w błędnym przekonaniu, że nic złego nie stanie się z naszą firmą.
Powód 5
Wizerunek firmy - podczas gdy niektóre zdarzenia są mało istotne, inne o skali globalnej mają istotny wpływ na producenta i jego markę.
Powód 6
UBEZPIECZENIE JEST PIERWSZĄ LINIĄ OBRONY.